lördag 31 januari 2009

Januarimolnen skingrar sig

Jag kan andas! Plötsligt kan jag andas och känna dofter! Luften känns frisk och lite krispig. För första gången på länge kunde jag njuta av morgonkaffet. Det smakade så gott!

Antibiotikan både ställde till och ställde tillrätta. Nu har det vänt, jag känner det. Och den här gången är det inte inbillning. Januarimolnen drar sig tillbaka och släpper fram februarisolens yrvakna strålar.

Jag är inte helt feberfri, men på måndag far jag på jobb! Jag ser fram emot det!

Idag ska vi äta rökta abborrar till middag. Byggarn fick femton stycken i morse.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ser fram emot att se dig på måndag! Ha en shön helg o samla krafter!
lise

Anonym sa...

Så skönt som det kan vara att bli frisk när man varit sjuk! Ööhhh, öhh ... har den äran!

Anonym sa...

Rökt abborre, vem kan låta bli att känna livsandarna återvända av en sådan utsikt?? :) Skönt att det vänder!

Isabella sa...

Lise: Tack! Ja, nu är jag fit for fight! Vi ses!

Poetcarina: Ja, må jag leva, ja, må jag leva... ;-) Tack!

Sprakkram: Det blev de godaste rökta abborrarna jag ätit någonsin! Saftiga och salta. Köttet föll av skinnet nästan av sig självt.