lördag 24 januari 2009

Mental Health Association of the Aland Islands

Någon gång i tonåren fick jag en kalender av en vän. Den var utgiven av Mental Health Association of Oregon. För varje dag på året fanns tips på något man kunde göra för att må bra. Även om jag inte direkt följde råden lärde jag mig betrakta tillvaron på ett annat sätt. Jag minns ännu några av tipsen.

Beachcomb after a storm
Ask a stupid question
Organize some small corner of your life
Hum an Irish tune
Look up at the rain
Pop popcorn
Read from a holy book of another faith
Paint a picture - even if you can't paint

Jag tror bestämt jag ska börja samla - och kanske följa - mina egna missions possible. Dag för dag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Genialt! Kunde vi inte göra en. (Jag har ju en viss kalendervana...)

Isabella sa...

Jaa! Det vore jättekul! (Jag gissar att du är Kat, även om du är lite anonym idag.)

Anonym sa...

Jag brukar göra så här

Tänka: "Varför inte?"
Sen göra det...

Herregud,
vad knasigt härligt det kan bli...

Anonym sa...

Ja JA! En kalender, vilken bra idé! Jag är med om jag får!?

Anonym sa...

Det låter som en underbar idé :) Jag vill boka ett eller två ex redan nu, så jag inte riskerar att bli utan :) Jag har massor med småknep för att överleva småtråkighet i vardagen, men måste fundera och återkomma till om jag har såndärna renodlat måbratips också *S* Det tror jag nog, det här var en jätteintressant blogg och fråga Isabella, och så NYTTIGT att fundera över :))

Isabella sa...

Matti: Så din mission possible är: "Följ din ingivelse!" Eller "Just do it!"

Poetcarina: Ja! Du har ju också kalendervana! Klart du ska vara med!

Spraket: Jepp! Noterat! Och jag tror att du skulle kunna bidra med utmärkta må-bra-råd!