måndag 5 januari 2009

Så som året börjar...

Jag läste någonstans att så som året börjar, så kommer det att fortsätta. Hm. Det blir inte många festligheter för mig att se fram emot i så fall.

Bordet i salen står sedan en dryg vecka tillbaka färdigdukat för Byggarns släktingar. Vi skulle äta middag med dem, men så blev Felli sjuk, sedan jag.

Nyårsfirandet gick bort. Och femtioårsbalunsen. Idag missar jag inflyttningsglögg hos Katarina och i morgon födelsedagskaffe hos barnens gudmor P.

Men å andra sidan, om spådomen stämmer kommer mitt år ändå att fyllas med kärlek, humor och omtanke, för det har jag fått. Jag har ätit lutfisk och druckit vin i sängen. Jag har skrattat åt min knäppa familj (ministry of silly walk), kramats och myst.

Om spådomen stämmer kommer Ulvens Döttrar att få spännande spelningar. Årets första förfrågan kom från Landskapsregeringen. Mer än så vet jag inte om jag får säga i det här skedet.

Jag är hoppfull. Men förbannat trött på att ligga sjuk.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer att bli "sjukt" bra.
Det kommer att bli ett bra år. Ett bättre år. Det bästa.. tro mig. tro dig...

Isabella sa...

Ha ha! Sjukt bra. Så skönt! :-)

Katarina Gäddnäs sa...

Jag blev så överväldigande glad över att läsa dej på bloggen igen.
Jo vi saknade dej på festen fast det var knökfullt med folk. Så roligt. Vi gör om det igen. Ganska snart tror jag för nu har jag fått smak för fester.
Kram, kram, kram
krya på dej!
Kat

Isabella sa...

Kat: Ja, det harmade mig SÅ att jag inte kunde komma! Roligt att det blev lyckat. Och det blir säkert fler festchanser. Kram på dig också!

Anonym sa...

Jag hoppas att detdär med "så som året börjar" är en sanning med modifkation, eller att det gäller så som det så vackert brukar heta "i tillämpliga delar" Dvs alla sjukdomar exkluderade... Kram till dig Isabella! Jag är också så glad att du bloggar igen!

Isabella sa...

Ja, jag väljer att använda de positiva delarna som indikationer. Är glad att ha kommit igång med bloggandet igen. Kram till dig också, Santha!