söndag 25 januari 2009

Mission possible

Trots det gråtrista slaskvädret tog Byggarn med sig barn och ungdomar på isutflykt. Utrustade med hemgjorda isdubbar, ett långt hamparep, isborr, pilkar, skridskor och en sparkkälke begav de sig iväg. Färdkosten bestod av kaffe, coca cola och och köttbullar. Stora O dokumenterade.





Och jag, jag fick flera timmar för mig själv, det har jag inte fått på evigheter. Om jag bara varit frisk hade jag tvättat, städat och pysslat på med allt möjligt för att komma ikapp. Men jag orkade inte göra någonting vettigt över huvudtaget. Ingenting!

När jag väl accepterat och funnit mig tillrätta med min orkeslöshet tände jag ett ljus, satte mig ner med en kopp kaffe och lyssnade på Jan Johansson, musik som min familj tycker är deprimerande. Men är man ensam gör man som man vill.

I morgon ska jag försöka få en läkartid.

----------

Mission possible: Ge dig själv tid (tillåtelse) att göra ingenting.

4 kommentarer:

Edit sa...

Hoppas du fick en läkartid! Tillåta sig att göra ingenting - det är ett ljuvligt råd. Svårt att verkligen släppa allt då man har chansen, men så oerhört bra om man klarar av det.

Anonym sa...

Åh, fick de någon fisk? öket

Anonym sa...

Skulle vilja vara där med dej,Ljuset och kaffet.
Behöver de, kroppen är sliten av värk. Den svarta Molgan har flyttat in i min kropp,han är stor mörk och gör ont.
Så förklarade jag min värk för barnen när de var små då när jag bler Wihplersskadad.
Hoppas du mår lite bättre,L

Isabella sa...

Johanna: Ja, jag fick läkartid och nu tar jag antibiotika för första gången sedan Krimkriget.

Jag älskar att vara helt ensam emellanåt, men brukar för det mesta ägna mig åt att "få undan" och "få gjort". Man borde kanske mer aktivt göra just - ingenting.

Öket: Några sketna abborrstackare som kattorna fick. Men nöjda var de ändå med utfärden.

L: Oj, du verkar ha en besvärlig whiplash-skada. Du och jag kan väl fika tillsammans i tanken på samma sätt som jag tar Koskenkorva-huttar med IV här på bloggen. :-)