fredag 30 januari 2009

Betablockerade ulvsystrar

Foto: Gabriella Nordlund

Jag har tagit del av syster J:s mailkorrespondens med en av de piloter som ska flyga oss från Jakobstad till Göteborg i vår. Vi brukar inte åka privatflyg mellan våra spelningar, men i detta fall finns ingen annan lösning, vi hinner inte annars. Arrangörerna delar på kostnaderna.

Ulvens döttrar brukar inte flyga alls, faktiskt, p.g.a. flygrädsla. Flygrädslan har tvingat oss tacka nej till en spelning på Grönland där både flygresor och helikopterfärder ingick.

När jag läste syster J:s uppräkning av lasten; oss själva, vår roadie, våra instrument och vår packning - samt detaljerade viktangivelser - kände jag hjärtat börja bulta. Herre gud. Det är ett litet flyg vi ska åka i. Ett litet. Utan våra barn.

Jag har inte övervägt betablockerare förr, men nu...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den Isabella jag låtsas tro mig känna... Hon har vingar. Så Hon flyger ändå. Vart hon vill... eller hur som helst... kanske upp och ner..?

Isabella sa...

Jag övar mig. Försöker hitta alternativa sätt att springa, hoppa och... flyga. *svälj*

Anonym sa...

Isabella! När sker detta? Och var? Är allmänheten betrodd att bevista detta? Vore så fint att få se och höra.

Isabella sa...

Vi kommer till Göteborg den 23 maj på kvällen och spelar en så konstig tid som 15.00 på eftermiddagen den 24. Det är Folkparkernas programbolag som bokat in oss, så antagligen är det nånsorts internationell kongress. Vi har inte fått alla detaljer än, men det brukar vara slutna festligheter med passkontroller och sånt. SYND! Men vi får se, kanske det ser annorlunda ut den här gången och då! :-) Rapporterar.

Anonym sa...

Bra! Hoppas!