söndag 7 februari 2010

Hobbypsykologen analyserar

I natt drömde jag att Byggarn dött och att jag och barnen hamnat i en religiös sekt.

Tolkning 1: Jag har försatt mig i ett muskulärt beroendeförhållande till Byggarn, vilket får mig att fundera på vad som händer om jag inte längre har någon som skottar snö, skrapar bilrutor, handlar mat, sköter sophanteringen, piskar mattor, bär klädkartonger, möbler och emellanåt - mig. Känslan i drömmen var sorg, isolering och maktlöshet. Mitt liv som muskelsvag begränsas betydligt när det är vinter.

Tolkning 2: Man ska inte titta på någon tragisk dokumentär om en religiös sekt alldeles innan man ska gå i säng.

4 kommentarer:

Paul sa...

Jag tycker att du skall hålla dig till tolkning nr 2! Det är inte alltid uppbyggande att titta på sena program.

Isabella sa...

Du har förmodligen rätt! :-)

Pennelina sa...

He he, jag går för tvåan :-)

Kram!

Isabella sa...

Me too! Kram!