onsdag 5 augusti 2009

Pärlor i inkorgen

Är livet verkligen så eländigt? tänkte jag uppgivet när jag avslutat ett telefonsamtal med en människa som verkade ha en svacka. Minuten efter fick jag ett sms av samma person jag nyss pratat med:

"Glömde säga att jag tagit ett långt och ljuvligt fotbad och målat tånaglarna - vita! Allt i livet är inte svart."

Allt i inkorgen är inte logistik. Skönt.
Jag har ett annat glädjande sms i min inkorg:

"Välkommen till apatikerförbundets sensommarkonferens 15.8 kl. 15. Tema: Vad är kärlek? Mat å dryck medtages efter behov. Grillar finnes. Begränsat antal sängplatser å obegränsat antal tältplatser finnes. Boka nu! OBS! För deltagande kräves ett anspråkslöst framträdande tex en dikt, ett musikstycke, dans, performance el privatfilosofiskt anförande etc, etc. Kramar."

Livet är inte så eländigt.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt!!!

M sa...

Livet är varje andetag vi drar in

inte ut..

Isabella sa...

Manotanten: Visst är det!

M: Jo. Ut också. :-) Annars skulle vi spricka.

Paul Gäddnäs sa...

Det låter jättespännande. Skulle önska att jag kunde smygtitta på evenemanget!

Isabella sa...

Jag ser verkligen fram emot festligheten! Det blir säkert rapport på våra bloggar efteråt. :-)