torsdag 10 juni 2010

Nu är han här!

Foto: Stora O

Vår nya familjemedlem anlände idag! Han lämnade födelsehemmet lite tidigare än brukligt, för hans mamma är försvunnen sedan ett par veckor tillbaka. Han verkar dock väldigt lugn och trygg. Han äter, dricker och går i sandlådan. Han vill gärna ha kroppskontakt och somnar i famnen raklång på rygg. Han hälsar på husets övriga katter utan att vika undan, vilket de däremot gör med ett halvhjärtat fräsande.

Vi har ännu inte kommit överens om vad lillkillen ska heta. Namnförslagen haglar, det ena absurdare än det andra. Krusbjörn, Borka, Carl-Jam, Balder, Anders... Det lär nog visa sig vem han är.

8 kommentarer:

Nina/Stjärnkraft sa...

Helledudane, nog är de för näpna i den där åldern. Med sin söta, skära nos tycker jag han ser ut lite grann som en Nasse. Ja, som i Nalle Puh förstås, inte som en sån där typ från Hitlertiden.

L8 sa...

sötaste!

Nina/Stjärnkraft sa...

Me again :o)

Tack, hördu, för din kommentar till mitt inlägg om den kreativa pausen. Inte lär jag väl helt kunna hålla mig från att göra ett inlägg eller två, men jag känner starkt att jag håller på att åka på samma "sjuka" som så många andra: att känna ett inre tvång att skriva någonting varje dag. Och om detta "någonting" tenderar att handla om vad jag fått med posten, vad vi ätit till middag, hur mänskor i min omgivning klantar sig, vilka gamla och nya krämpor jag har etc, ja, då börjar det gå över styr. "Virtuell diarré" kan vi kanske kalla det? Det finns alltför många som redan lider av denna åkomma, så jag behöver ingalunda dra mitt strå till dasstunnan ;o)

Se nu till att ha en riktigt fin sommar med Byggarn, barnen och den nytillkomna nåldynan! Vi "ses" när vi råkas - och gör du något av dina kloka inlägg lär jag inte kunna avstå från att kommentera ;o)

Isabella sa...

Stjärnkraft: Haha, visst ser han ut som en Nasse.

L8: Och raraste!

Stjärnkraft: Ingen risk att man kan uppfatta dina inlägg som virtuell diarré! För oss läsare är det ren lyx med en blogg som håller så hög klass på inläggen. Men din egen känsla ska du förstås inte avfärda hur som helst. Jag tror det är bra att ifrågasätta sitt bloggande då och då. Jag bloggar "på prov" för tredje året i rad nu. ;-)

Mia sa...

Han ser ut som en Trall-Björn :D

Isabella sa...

Mia: Haha! Visst gör han! Men han låter väldigt sällan.

Katarina Gäddnäs sa...

Han är såå sööt. Förlåt, men gag tycker han ser väldigt mycket ut som en Grüssner!!! Stora, stora ljusa ögon och något lite eteriskt över sig. Man brukar ju säga att folk väljer hund som liknar en själv, men ni har valt en sån katt =)

Isabella sa...

Kat: Haha! Jo, han känns nog som en av oss. Men det låter onekligen lustigt med "eterisk" och "Grüssner" i samma andetag. :-)