torsdag 28 januari 2010

Granen är utkastad!

Idag har jag pratat väder och klimat med en blomsterförsäljare. Hon trodde inte längre på den globala uppvärmningen.

Jag har varit på ett synnerligen långhårigt kalas och ätit en bit av en rekordhög gräddtårta bakad av en biker-kyrkvärd i samarbete med en fyraårig motorentusiast.

Jag har kört fast i en snödriva och blivit lossgrävd.

Jag har läst högt om Josef i Barnens Bibel, eftersom Felli har rellaprov i morgon, men glömt boken i skolan.

Jag har förhört Mellanpojken på Judendomen eftersom han också har rellaprov i morgon. Jag gillar Judendomen.

Jag har ätit spröda sparrisar med smält smör.

Jag har lekt gissningslekar med döttrarna.

Jag har haft så fullt upp idag att jag först nu upptäckt att vår rara julgran förpassats ut i kylan med sina små ljusgröna skott. Det känns både jobbigt och skönt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

jag körde också fast häromdagen och ordentligt och halva norrtälje känns det som, vart inblandadde i "bärgning"
pinsamt

du har fått en award av mig!
(de är lite jobbiga o kedjebrevsliknande, jag vet men den var fin den här och passade dig)

Isabella sa...

En award?! Vad kul! TACK!