söndag 31 januari 2010

En "award" som det heter på ren svenska

Jag fick en Kreativ Blogger Award av Manotanten. Tackar ödmjukast, även om jag inte känner mig särskilt kreativ för tillfället. Har gått in i nånsorts kreativitetskoma och hoppas bara att jag ska vakna till liv när snön börjar smälta. Nu är det överlevnad som gäller.

Får man denna award ska man lägga in den på sin blogg, länka till den man fått den av, berätta sju saker om sig själv, skicka den vidare till sju bloggare och kommentera i deras blogg om att de fått en award (*hostkedjebrevhosthost...*).

Sju saker om mig själv. Kreativa saker?

1. Jag har skrivit manus till och regisserat det musikaliska krogspelet "Sjungande Åsnan" för ett antal år sedan. Det var ett kreativt arbete i samarbete med superkreativa människor.
2. Jag har sjungit in fyra CD-skivor med tre olika grupper, har dessutom körat på två (eller tre?) hårdrocksskivor och bidragit med sångtexter till tre skivor.
3. Jag stickade en liten tomte i julas! En. Gillar att göra sånt jag egentligen inte kan. Men bara en gång. För att se om jag kan.
4. Jag har fållat löpare med limremsor - trots att jag har en nyinköpt symaskin. Det kallas dum lättjekreativitet (eller lathetskreativitet).
5. Jag har läst in tre hörböcker för synskadade. Jo, det är ett kreativt jobb att gå in i en text och läsa den högt med textens egen röst.
6. Jag har sommarpratat i radion, vilket var ett kreativt jobb av det roligare slaget.
7. Jag har renoverat ett fint gammalt skrivbord! Skrapat färg, slipat, målat, oljat och skruvat beslag.

Här är de sju hedervärda som alla på sitt sätt är kreativa gränsöverskridare.

Eivor - för sin växling mellan (j)ordfast och luftburet.
Harpasione - för att hon tar begreppet "to think outside the box" till en annan nivå. Mental kreativitet!
Matti - för orden, det konstärliga ögat och modet att slå in på en ny och främmande väg.
Katarina - för sin förmåga att sätta perspektiv på livet, koppla samman stort och smått till en verklighet som känns nära.
Mia - för det kärleksfulla engagemang och den kreativa balansakt hon som mamma till ett sjukt barn låter oss ta del av. För att inte tala om recepten!
Spöket - för sitt sinne för detaljer, sin blick för helheter och för både skärpa och humor. För att inte tala om novellerna!
Paul - för modet att som pensionär kasta loss och bokstavligen segla ut i yttersta skärgården och bosätta sig bland klippor och martallar.

OBS! Känn inget tvång att göra något av detta.

5 kommentarer:

www.ordjorden.blogspot.com sa...

Vilken fyndig awardslogan du gav till mig. Kreativiteten varierar dock. I bland till och med litet för mycket...Men nog kan man lätt imponeras av din kreativitet då man läser vad du gjort. Och nu har japanerna upptäckt Ulvens döttrar. Riktigt kul!

Eivor

ms sa...

Sorry, Bella! Jag tror jag hoppar över denna inbjudan...

Isabella sa...

Eivor: Tack! Visst är det så, kreativiteten kommer i perioder.

Matti: Jag hade blivit förvånad (och bekymrad!) om du inte gjort det. :-)

Mia sa...

Tack & vilken fin beskrivning jag fick! Jag ska fundera på saken lite, men hedrad är jag. Kram!

Isabella sa...

Imsavimsa: Som sagt, inga krav från min sida! Feel free att välja bort. Kram!