måndag 23 november 2009

Mitt i mörkaste november

Så skonsam och snäll den här dagen varit, mitt i mörkaste november. Skoldagen gav mig kraft och energi. Eleverna hade klivit över en viktig tröskel och vågade ta ut svängarna och spränga alla gränser. Jag skrattade så tårarna rann. Mitt i mörkaste november.

På väg hem från stan började bilen hacka och svarade inte på gasen. Jag måste styra åt sidan och släppa förbi den täta trafiken under rush hour. Ringde Byggarn - som råkade vara alldeles i närheten. Han är en sån person - som råkar vara alldeles i närheten.

Innan Byggarn kom stannade en polisbil med blåljus bakom mig. De kom fram och frågade om jag behövde hjälp. Jag sa att hjälp var på väg. De påminde om att viltförsäkringen gäller om jag behöver bogsering. Jag kände värme och omtanke. Mitt i mörkaste november.

3 kommentarer:

ms sa...

Värmeljus istället för blåljus?

Paul sa...

Positiva tankar i det djupa mörkret!

Isabella sa...

Matti: Jag älskar värmeljus.

Paul: Så bra man mår av mjuka dagar.