onsdag 2 september 2009

Influensan

Foto: Byggarn

Byggarn har bett mig kontakta influensainformationen, eftersom jag hör till riskgrupperna. Det har inte blivit av förrän nu. Jag fick veta att jag ska tvätta händerna, undvika folksamlingar och resor och ge akt på symptomen. Om jag får influensasymptom måste jag få Tamiflu inom fyrtioåtta timmar.

Det är inte så jäkla lätt att undvika folksamlingar när man jobbar i skola och på bibliotek.

Mellanpojken är hemma med halsont och stegring. Har jag inte lite örvärk?
Jag börjar känna mig nojig. Lite rädd för den där Influensan. Måste försöka klara mig undan smittan åtminstone till oktober då vaccinet kommer.

5 kommentarer:

Pennelina sa...

Känner till det där... samma här! Hur undviker man folksamlingar på Göteborgs biblioteks och bokmässa och i skolan?

Vi får hålla tummarna :-)

Kram på dig!

Paul sa...

Sköt om dig och var observant!

Isabella sa...

Pennelina: Just det. Vi får göra vårt bästa och vara observanta på symptomen. Kram!

Paul: Tack, det ska jag!

Unknown sa...

influensa... hmm

påverkan
inverkan
inflytande

jag kommer väl att dö i grissjukan for saying this men;

tänker att, den påverkan o inflytande denna flunsa har på oss medborgare mentalt... och medialt är ett större "hot" än den fysiska aspekten...

tror att även detta pns är ett av "moder jords" sätt att säga oss exploatörer i nordväst:

OMPRIORITERA!!!

Isabella sa...

Amen!

Undrar hur många gånger hon ska behöva härja med oss innan vi

OMPRIORITERAR.

Men hur klart tänker vi när vi är under the influence...