fredag 11 september 2009

En fredag på jobbet

Datorn krånglar. Vill inte koppla upp sig på nätet. Vill inte öppna det interna systemet. Segar. Laddar... laddar... Totalvägrar. Ger sig motvilligt. Öppnar sig. Långsamt. Jag börjar beta av mailen. Känsliga saker, diplomati behövs. Men hur...?

Dagen går. Frustrerade röster hörs. Uppgivna suckar. Tystnad. Jag skriver. Googlar efter rätt namn. Datorn segar. Jag väntar. Tänker. En knut i magen. Lite ångest. Jag borde vara glad, det är fredag. Snart dags att stänga ner. Vad har jag fått gjort idag? Inte tillräckligt. Då hörs en kollegas röst i dörrhålet bakom mig:

- Vad ska du göra i helgen då? Det gamla vanliga, supa och knulla?

9 kommentarer:

ms sa...

Ja, det borde du! Supa & knulla!

En stund för dig själv...

Isabella sa...

Supa och knulla för mig själv? Tja, varför inte? Bara det inte krävs för hårt engagemang, för just nu är jag nämligen passiv medlem i apatikerförbundet. ;-)

ms sa...

Hang in there Girl!

Sofia sa...

Vilken underbar fråga. Den ska jag dra till min chef nästa fredag!

Isabella sa...

Ja, den frågan löser vilka knutar som helt!

Unknown sa...

hmmm, supa o knulla ja, det är ju inte så dumt... som helgsyssla egentligen... inte så dumt alls
tar lite på krafterna förstås

jag har också en eller två såna där kolleger...såna som slänger ur sig liknande...

är verkligen inte dumt att ha såna medarbetare... räddar många dagar

Isabella sa...

Inte dumt alls med sådana medarbetare!

Anonym sa...

Det ska nog sägas på ett väldigt bra sätt för att inte jag skulle undra vad det var för fel på den människan. Om hon inte är din allra bästa vän förstås.

Isabella sa...

Inte behöver det vara ens bästa vän, bara man känner varandra väl. Och förstår humorn. Råa skämt, sagda vid rätt tillfälle, kan vara väldigt uppiggande. :-)