torsdag 24 september 2009

Stressad

Jobb på dagen. Mixningslyssning och skivomslagsredigering på natten. Bråttom. Lever just nu nära kalendern. Möten. Repetitioner. Planera och organisera. Hämta och skjutsa. Ringa och boka.

Födelsedagar som ett pärlband genom september och oktober. En vän fyllde 60, Byggarns mormor 93, svärmor fyllde 70 idag, Mellanpojken fyller 15 på söndag, Byggarn fyller 50, min pappa 69. Födelsedagar kan vara trevliga avbrott i den grå vardagen, men inte när alla kommer på en gång! Vad är det med folk i december?! Det är ju en massa bra på teve då, har de inte fattat det?

Mår inget vidare heller. Ont i magen. Magsjuka?

Önskar att jag hann blogga om nåt vettigt.

5 kommentarer:

Matti sa...

Take care!

Eivor sa...

Men du tycks inte fylla år. Lika tjusig som vanligt:)

Isabella sa...

Matti: Thx!

Eivor: Nja, det var en tillfällighet. Så tillfällig att dottern fick bråttom att plocka fram kameran. Men tack ändå. :-)

Unknown sa...

Tjusig bild!
Du ser lugn o samlad ut där...
men jag förstår vad du menar med stressen för det är same, same här; så många födelsedagar och höstmåsten... nytt på jobbet o i stallet, samma, gamla hemma men ändå en massa som jag bara inte hinner med för egentligen vill jag hellre göra en massa o-n-ö-d-i-g-t ju...
och GÖR... det är därför jag inte hinner med städ o tvätt o puts o sånt...

Krya på dig!

Isabella sa...

Jag tycker nog att jag ser lite jagad ut. Stirrig. Som jag känner mig.