söndag 31 augusti 2008

Nya scener


Vår nästa stockholmsspelning i september blir inte i Folkets hus som tidigare, den blir på Isstadion. Har ingen aning om hur det ser ut där, men vi får nog räkna med nya förutsättningar. Större. Och ingen lucka i scengolvet som vi åker upp genom.

I fredags hade vi en spelning i Långhuset i Vikingabyn. Det var första gången på flera år vi spelade omickat. Det var rätt tungt, men stämningsfullt. Lite rökigt från eldstaden mitt i lokalen. Vi gick runt och kom nära publiken. Just innan vi skulle kliva fram kom vi på att vi glömt didgeridoon... Panik! Vi löste problemet med att byta ut låten mot en annan. Allt gick hem. Positiv respons.

I morgon börjar mitt projektledarjobb på biblioteket igen. Och på torsdag mina första lektioner på Hotell- och restaurangskolan. Där har jag aldrig undervisat förr. Ser fram emot allt. Hade tänkt läsa in ett par Daisy-böcker i sommar, men har inte hunnit. Får skjuta fram det till våren, tror jag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du som inläsare vore ju klockrent!
Klart du ska göra det!

Nån gång vill jag uppleva en konsert med er...

Anonym sa...

Välkommen till det blå huset igen! N

Anonym sa...

Du verkar ha ett så spännande, fint och fantastiskt liv. Jag vill också höra, er går det inte att lägga upp något på youtube?

Kram

Isabella sa...

Matti: En bok har jag hunnit läsa in. Men det ska nog bli fler så småningom.

Ja, visst vore det kul om du fick möjlighet att komma på någon av våra konserter! Men spelningarna i Stockholm har hittills varit på kongresser. Kanske håller vi en vanlig konsert där nån gång. Vore jättekul.

N: Tack, vännen! Kom över på vin, vettja, å sitt inga där å jåla!

Sofia: Ja, varför har vi inget på youtube...? Tror att programbolaget i Stockholm har rättigheterna till videon vi spelade in (syns på skärmar i bakrunden på bilden) och själva har vi faktiskt inte spelat in nåt. Men ljudfiler från skivan kunde vi kanske... Ska kolla.

Oj, mitt liv är nog inte alltid så fantastiskt. Men jag försöker betrakta det med rätt glasögon. För det mesta. Och glömmer jag bort hur man gör, går jag bara in på din blogg och så blir perspektivet rätt igen.

Anonym sa...

Ååååå, vad fint sagt! Tack för de orden.

Isabella sa...

Säger bara som det är. :-)