fredag 5 september 2008

Svag men stark

Idag har jag gjort början till en författarpresentation i Power point. Tog bort hälften av effekterna.

Jag har läst dikter av Sanna Tahvanainen och hittat en som jag bara måste ge till mina sommelier-elever.

En långväga vän är på besök. Man vill bara krama honom.

Jag dricker Jacob's Creek (merlot) och lyssnar på Elgars Nimrod ur Enigmavariationerna. Minns. När Mellanpojken föddes fick han ett metspö (sic!) av sin morfar. "Till Nimrod från morfar", stod det på det.

Det är fredag och jag är lite kär, bara sådär i största allmänhet. Jag är svag i musklerna, men stark på andra sätt. Lyckligt lottad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

När är evenemanget i mars?
Om jag plötsligt fick för mig att göra en tur till M-hamn...

Det verkar ju helt klart lockande.

Isabella sa...

Absolut! Programmet blir klart vid årsskiftet (då kan du kolla om det är något som lockar) och evenemanget går av stapeln den 20-22 mars.