torsdag 8 juli 2010

Papperslappar och motorvägar

Jag har börjat gå på fysioterapi. Dagens pass vecklade verkligen ut min stela kropp. Jag känner mig ibland som en hopvikt papperslapp och orkar inte alltid bry mig om vad som döljer sig där inne. Byggarn är med och lär sig, för att kunna assistera när jag ska göra övningarna här hemma. Vissa rörelser är rena akrobatiken och helt omöjliga för mig att utföra utan hjälp.

Jag masserar ibland hans överansträngda muskler när han har haft en tung byggperiod, allt enligt principen "I'll scratch your back if you scratch mine". Inte för att jag lyckas med några storverk precis. När vi var i Stockholm passade Byggarn på att gå på rätt hård thaimassage. Det öppnade upp "en motorväg till hjärnan", sa han. Inte en dag för tidigt, tyckte jag.

2 kommentarer:

Unknown sa...

åh massage... nice, nice
jag borde få till nåt kiropraktorryck eller nåt snart jag nu

Isabella sa...

Manotanten: Kiropraktor? Är inte det typ kotknackare eller nåt? Aj...