lördag 24 juli 2010

Färgglada mössor

Vissa dagar sitter man vid köksbordet och pratar med någon som jobbar på ett kärnkraftverk. Någon som inte tror på "det där med sol, vind och vatten". Han hoppas på den svenska alliansen, mest för skatternas skull. Vi står långt ifrån varandra ideologiskt. Långt. Men vi är goda vänner och vill varandra väl.

Andra dagar sitter man vid havet och dricker gammeldansk med en svensk läkare boende i Geneve, en man vars far var vänsterpartisten som virkade färgglada mössor åt världen. Jag är ingen vänsterpartist, men jag gillar folk som virkar färgglada mössor. De ger världen hopp.

Det blåser kalla vindar ute, men jag har fått varma behandlingar i yngsta dotterns hemmaspa nu i kväll. Fysioterapi med tänjning, fotmassage, pedikyr, handmassage och manikyr.

Det är sommar ett tag till.

6 kommentarer:

Felli sa...

Absolut! :)

Unknown sa...

sssjjooo!

Pennelina sa...

Fick besök av din yngsta idag :-D Underbart barn med härlig blogg! Du kan vara stolt, men det visste du ju redan :-D

Kramar från mig!

Lisa (sjubarnsmamma) sa...

Härlig blogg du har. Hit kommer jag att komma fler ggr :-D
Känner du för det så ta gärna en tripp in till min.

Ha det gott.

Anonym sa...

hej det är iris laaksonen felicias kommpis jag har också en blogg så om du vill får du gärna besöka den (irre31.blogspot.com) mvh Irre*

Isabella sa...

Firren: Puss!

Manotanten: På äkta åländska. ;-)

Pennelina: Ja, hon berättade det. Jag förstår att hon blev förtjust i din blogg. Visst är hon en fin tjej. :-) Kram!

Lisa: Tack! Välkommen hit! Jag ska besöka dig också!

Irre: Hej Irre! Välkommen hit! Jag läser gärna din fina blogg då och då.