söndag 9 maj 2010

"Rö..."

Foto: Felli

"Röda små smultron..." sjöng Byggarn och Felli tvåstämmigt (minst) när de kom intågande i sovrummet med frukostbrickan i morse. Båda tonåringarna var på vift, så det var inte så mycket ungar i dubbelsängen som det brukar när det är mors dag. Men Byggarn och Felli kryllade så gott de kunde.

Så gick Byggarn till sin mormor med en blomma, och till sin mamma med en annan. Sedan for vi alla till Soltuna och åt morsdagsbuffé. Då hade tonåringarna kommit hem, så stora O körde bilen! Hon övningskör med Byggarn och har hunnit bli riktigt säker vid ratten. Jag hade fått stränga order av dottern att inte "hålla på och ge goda råd och så". Det behövdes inte. Byggarn är en bra körlärare. Kolugn, positiv och systematisk. Gav inga onödiga direktiv. Så jag blev också lugn. Kanske inte direkt kolugn, men nästan.

Min egen mamma var också på vift idag, så jag skickade ett sms till henne. "Rö..." Bara så. "Rö..." fick jag själv i ett telegram av min morbror när jag tog studenten. Mer behöver inte sägas. Man förstår precis.

Inga kommentarer: