onsdag 2 december 2009

Muskler och muskler

I lördags tog Sandra SM-guld i bänkpress! Hon lastade 205 kilo på stången med avsikt att sätta nytt världsrekord. Domarna godkände lyftet, men ångrade sig sedan. Mer än lovligt klumpigt, tycker jag.

Byggarn tillbringar en stor del av dagarna med denna muskulösa amason. De river, sliter, släpar, bygger och målar i den lokal Sandra ska hyra av oss för sitt möbelsnickeri. Det blir fint, säger de. Rosa.

När arbetsdagen är slut och Byggarn kommer hem till sin fru blir skillnaden mellan "muskulös" och "muskellös" väldigt tydlig. Men vadå, om jag använder båda händerna - och skriker lite - orkar jag lyfta gjutjärnsstekpannan från spisen till diskbänken! Jag har visserligen inte vunnit någon medalj, men jag är nöjd med min prestation i den grenen. Diskbänkpress för flugviktare.

2 kommentarer:

ms sa...

Bella Isa!
Just precis DET!

Precis det var tanken med frågan om...

Du vet vad - Ni vet vad

Isabella sa...

Yes. Då är vi inne på samma tankebana. :-)