onsdag 27 maj 2009

Kontrasternas program

Vårt schema på mässan i Göteborg var tajt och vi var trötta efter lördagens konserter och flygresor.

08.00 Stage setup for Daughters of the Wolf
08.45 Sound check, follow spot operators on the set
09.15 Rehersals including video
11.45 General meeting artists and technicians etc.
12.15 Lunch for artists and crew
13.30 Back stage
14.00 Congress opening
14.10 Daughters of the Wolf

Framträdandet gick jättebra, även om all rök gjorde det svårt att se scenkanten... Lite obehagligt. Och när vi skulle skrida tillbaka ut bakom scenen hittade jag inte min utgång, så jag fick improvisera en aning.

Bakom scenen träffade vi den suveräna rytm-/dansgruppen Jeerk. Vi hade sett deras sound check och var helsålda. Shit, vad bra de är! Jag har sett dem både i Let´s dance och i Melodifestivalen för något år sedan, men jag fattade inte att det var de förrän jag kollade deras hemsida.

När vi gjort vårt framträdande och kom in bakom scenen sa en av danskillarna: "Fan, vi kunde ju ha byggt ihop våra program!" Det tog vi som en komplimang! Vi började i alla fall fantisera om ett framtida gemensamt projekt. Ett kontrasternas program. Vitt-svart. Stillhet-rörlighet. Finstämda klanger-dova rytmer.


Inga kommentarer: