måndag 18 maj 2009

Mini-turné, maxi-rädsla

På onsdag far Ulvens Döttrar på mini-turné Jakobstad-Göteborg. Byggarn följer med som roadie på finska sidan och syster E:s M (bilden) på den svenska. Vi bilar norrut och flyger (3,5 h!) söderut.

Jag är jätteförkyld. Och flygrädd dessutom. Det är ett litet plan vi flyger med. Jag förbjöd Byggarn att följa med på flyget ner till Göteborg, så han får bila tillbaka hem. Jag vill inte att vi båda dör om planet störtar. Nån måste bli kvar och ta hand om barnen.

Jag mailade till piloten idag. Vill att han ska säga något som får mig lugn.

2 kommentarer:

Poetcarina sa...

Du vet ju, att om det skorrar lite - om planet till exempel - så är allt som det ska! Önskar jag kunde flyga med er!

Isabella sa...

Du kan väl flyga med oss som Lisbeta! Med ett kraftigt tag om gumsegulls ull kan du virvla fritt uti gränslösheten! Med universums frost i ögonfransarna!