måndag 6 april 2009

Ljusmagi

. . . . . . . . . . . . . . . . ..................................... Foto: Martin C-M

När vi valde att kalla vår konsert Ljus hade vi i första hand vår repertoar i åtanke. Solsång. Ljustillbedjan. Spirande vår. Att vi skulle få en rent magisk ljussättning insåg vi inte förrän vi kom till soundchecket.

Vi gav ljuskonstnären en låtlista med några enkla nyckelord för varje låt. Träd. Skuggor. Soluppgång. Vårvinter. Eld som flammar. Fjärilsfladder. Gråt bakom murar. Vatten som speglar ljus. Hav som stormar.

Vad som sedan hände under konserten berättade folk för oss efteråt. När vi skred in på scenen var vi genomskinliga. Scenens djup varierade och färgerna växlade mjukt och följsamt efter musikens karaktär. Om vi ändå hade kunnat se det hela! Live.

8 kommentarer:

Poetcarina sa...

Suck. Om JAG ändå hade kunnat se det hela ... Ni var helt säkert underbara, ljuvliga, förtrollande, oförglömliga ...

Anonym sa...

åh, vad fint!

matti sa...

Häftigt!

Isabella sa...

Poetcarina: ...som dina texter vi sjöng. Mitt i det magiska ljuset.

Sofia: Ja, det lär det ha varit. :-)

Matti: Jepp. :-)

Nyfikne Matti i en liten strut sa...

F´resten fru Sarling... Finns det ingenstans på nätet där man kan få ett smakprov av Ulvens döttrar. Jag blir ju så jäkla nyfiken :-)

Isabella sa...

Strut-Matti: Vår nya hemsida är nästan klar. Den kommer att läggas ut om ett par veckor (hoppas vi). Där kommer du att kunna lyssna på några låtsnuttar från första skivan.

Toja sa...

Åh! Vad jag önskar att jag hade fått se det. Älskar era uppträdanden :)

Isabella sa...

Oj tack, Toja! Det kommer säkert fler tillfällen. :-)