söndag 20 april 2008

Och vad tror du hände sen?

Fortfarande omtumlad och så där darrigt varm inombords försöker jag samla tankarna efter gårdagens upplevelser. Jag blev kidnappad och lotsad genom en alldeles egen litteraturdag!

Tidigt på morgonen hördes mjuka steg i sovrummet. En änglaskara (jag tyckte precis jag såg någons vingar skymta fram) med stearinljus i händerna draperade sig tyst runt min säng, sittande, stående. Så började en av änglarna läsa ur en sagobok. Då förstod jag. Jag skulle tas med på en litterär resa!

Och vad tror du hände sen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

låter spännande! vad hände egentligen?

Isabella sa...

Oj, det var så mycket! Nästa inlägg berättar något om vad resan gick ut på. Tänk dig en egen dag med litterära utmaningar, god mat och nära vänner!

Anonym sa...

wow!