tisdag 11 mars 2008

Konstiga jag

Jag blev taggad av Matti att skriva sju udda saker om mig själv. Det är inte säkert att jag kommer på så många, för jag är nog en rätt vanlig människa.

1. När jag var 38 år piercade jag underläppen. Ok, jag tog bort smycket efter några veckor. Det skavde mot tänderna.

2. Jag förundras ibland över att jag och mina systrar har sånggruppen Ulvens döttrar tillsammans, och att det går så bra för oss.

3. Jag gifte mig med en man jag från början inte hade någonting gemensamt med annat än kärleken. Konstigt. Men bra. Världen blev lite vidare.

4. Jag bodde i en ruffad träbåt en sommar. Det går bra om man är nykär.

5. Jag har putsat av plastdelen på datorskärmen med aceton.

6. Jag har skrivit sångtexter som getts ut på skivor.

7. Jag fyller snart fyrtio och har tre barn. Det var ju alldeles nyss jag och mina väninnor skötte serveringen på min mammas fyrtioårsdag. Konstigt!

Nä. Jag är ingen udda person. Men det gör inget.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Udda och udda... *fnyserlite* Du är helt klart en unik person. Det är ju alla iofs men du är lite extra. Se´n vet jag inte om det är extra unik du är eller bara extra eller extra nå´t annat men extra i alla fall. På ett braigt sätt :))

Isabella sa...

Tack! :-) Fast alla är ju unika på sitt sätt. Men vem är udda? Vad är udda? Svårt...

Anonym sa...

Egentligen är det väl så att det bara är man själv som är normal? (o;

Isabella sa...

Ha ha! Eller som den äldre damen sa när vaktparaden marscherade förbi: "Min son är den enda som går i takt!"

Marina sa...

Jag brukar snarare tycka att jag är den enda som inte är normal...

Isabella sa...

Det finns en konflikt mellan det normala och det udda. Man vill vara lite både och.