onsdag 21 oktober 2009

Dimman håller andan

Första stenen gömmer jag i jorden
och tar en klunk av det blå...

Under isen andas havet.....

Se vart jag vill så möter ögat den blåa ringen
Ringen den blåa...

Jag tycker om att glo en ko i ögonen...

Faller man så kan man ramla...

Nagelmärket i himlens blå oändlighet...
.........
Någon gråter bak murar och valv...

Din kropp är en stor saga
att klä på sig och drunkna i...

Mångfalt starkare än jag... O, du min syster, guldbrud!
........
Pan är på väg
Pan är på väg
.............
Pan är på väg

10 kommentarer:

Totte sa...

Snygg bild! ;-)

Isabella sa...

Jaaa! Visst är den? Han som gjort den heter Torgny Stjärnfelt, känner du möjligen honom? ;-)

Unknown sa...

ja snygg bild
gillar:
nagelmärket i himlens blå oändlighet
också

www.ordjorden.blogspot.com sa...

Spännande bild och spännande text. Lycka till med skivsläppet.

ms sa...

Din kropp är en stor saga att klä på sig att drunkna i...

Underbart bildspråk

Gillar!

Elin Sagulin sa...

Hoppas hoppas hoppas att jag har passligt att komma och lyssna!

Poetcarina sa...

Så spännande, vackervittra! Längtar efter att få höra er!

Isabella sa...

Manotanten: Ja, den är fin, jag ryser av texten (som Poetcarina här ovan har skrivit).

Eivor: Tack, vi hoppas det går bra. :-)

Matti: Ja, det är Sanna Tahvanainen som är mamma till den texten.

Elin: Ja, hoppas hoppas! Du är välkommen!

Poetcarina: Vi ser så fram emot Alandica-spelningen! Och vi hoppas så att ni textförfattare kommer att tycka om det ni hör. Kram!

sofia sa...

Är hemma i Gbg nu och lyssnar på er fantastiska skiva. Så himla, himla bra ni är!!! Och vad himla, himla roligt det var att få träffa dig och dina systrar. Ni var helt strålande! Kram.

Isabella sa...

Åh, Sofia, jag är så lycklig över att ni kom, du och Matti! Och att ni stod ut med det där kaoset som alltid uppstår efter en spelning. Och så skönt att ni tyckte om musiken! Kram!