söndag 19 juli 2009

Over and out

Sista dagen i Studio Tvärgränd. Idag har vi bara lyssnat igenom alla låtar och gjort justeringar och pålägg. Det är nästan lika tungt som att banda. Man blir lätt överkritisk och tycker att "someone's flat/sharp" hela tiden. Och ibland blir man alldeles stolt! Teknikern kommer att jobba med materialet i en månad innan han presenterar det för oss.

Husfolket (våra föräldrar) kom hem till studion efter en veckas stugliv. Lill Lindfors kom förbi och åt korv med potatissallad med oss. "Ni måste dricka mer vatten!" sa hon. "Ni ser helt slut ut!" (Vi har druckit kaffe och vitt vin hela veckan...) Och så fick hon tjuvlyssna lite på inspelningarna.

Just när vi lyssnade på "Äril eldfjäril" flög en fjäril in i rummet!

4 kommentarer:

Lise-Lott sa...

Vila kära du efter ett som det verkar storartat jobb!

M sa...

Musik jag aldrig egentligen aldrig lyssnat på... Just därför nåt att se fram emot..

Isabella sa...

Lise-Lott: Tack, ska försöka... Så jag är fit for fight inför höstens litterära skuggliv. :-)

M: Jag vet. Har sett det på din blogg. Känn ingen press att du måste älska musiken! Men vår repertoar är så spretig, så jag tror nog att du kan gilla någon av låtarna i alla fall. Dessutom är du en textmänniska, vilket är en fördel om man vill få ut något extra av vår musik. :-)

Isebell Novell sa...

Jag väntar med spänning. Lycka till! :)