onsdag 31 december 2008

Skål i Treo!

År 2008. Så mycket positivt. Så mycket att vara tacksam för.
  • Rodde tillsammans med kollegerna i land lyckade litteraturdagar

  • Firade min 40-årsdag på hemlig ort med Byggarn

  • Blev kidnappad av kussemurrorna

  • Bilade genom Europa med familjen

  • Firade bonussonens bröllop

  • Vistades mycket i sommaridyllen ute på stugan

  • Blev en av finalisterna i lyssnarnas P1 Sommar

  • I fjol höll Ulvens Döttrar en konsert för president Tarja Halonen. I år spelade vi för vår största publik hittills. Nästa år blir det skivinspelning nr 2 och fler stora spelningar.

  • Undervisade toppenelever på hotell- och restaurangskolan

  • Fick en ny trevlig bekantskap, en skrotkonstnär

  • Fick tre dikter publicerade i SvS-publikationen

  • Fick nya tapeter i salen och i arbetsrummet

  • Firade en Fanny och Alexander-jul hemma med föräldrar och syskon med familjer

Klart att även jobbiga saker hänt, men det konstiga är att positiva saker följt med på vägen.

Jag vet inte hur mycket positivt som följer med att jag ligger sjuk och eländig idag, i stället för att med familj och vänner fira in det nya året på syster E:s anrika och stämningsfulla gästhem. Jag är äckligt svettig och har jättesmutsigt hår. Inte särskilt glamoröst. Men jag ska skåla vid tolvslaget, om det så ska ske i Treo eller Finrexin.

Skål och gott nytt år alla bloggläsare!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skål, vännen!
Gott nytt allt!

Anonym sa...

Gott nytt år, Isabella! Och tack för allt vad gott du delat med dej av 2008!

Anonym sa...

Ja tänk, så mycket bra som hinner hända på ett år! Och vad mycket bra det hinner hända nästa år! Spännande nytt år från mig! IV

Isabella sa...

Matti: Skål! (Det blev alkoholfri cider...) Och gott nytt allt till dig också! X X X

Poetcarina: Gott nytt år, Carina! Och tack själv för allt gott du gör och ÄR! <3

IV: Nu tar jag i tanken en hutt Koskenkorva med dig! Gutår och gott nytt år!

Edit sa...

Jag tyckte mycket om dina dikter i SvS-antologin. Gott nytt år!

Isabella sa...

Tack, Johanna, jag tyckte mycket om dina dikter också! Blev glad när jag såg ditt namn där.