måndag 29 december 2008

Jag har bett

Jag har läst ut din bok, IV. Och jag har bett för dig i jul. Jag har bett att det ska gå bra för dig, att du ska orka igenom en gång till, och att det aldrig ska komma tillbaka.

Jag ber för dig också, A-M. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga i mina böner, annat än att jag vill att du ska få den hjälp och det stöd du behöver, och att du ska bli fri från smärtan, tröttheten och oron. Får man be om mer? Får man be om att du ska bli helt frisk och aldrig drabbas igen? Jag gör det i alla fall.

Jag ber. Det känns som att skicka upp såna där svävande lyktor, ni vet, upp i luften. Eller flaskpost ut i havet. Jag kan bara hoppas och önska att någon tar emot dem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också bett, och ber fortsättningsvis. För IV, för kraft och mod och en uthållig kropp till henne. För M, för att forskningen ska göra mirakulösa framsteg, nu, fort, så att hon kan bli frisk igen. För stunder av frid och frihet till alla som verkligen behöver dem. Om så bara för några sekunder åt gången.

Isabella sa...

Jag är glad att du också ber, för jag tror att du är bättre på det än jag, ovan som jag är. Och glad är jag över ditt förord i IV:s bok!

Anonym sa...

Jag bara tackar, jag! Och jag känner av bönerna, de känns som ett värmeomslag. Tryggt. IV

Isabella sa...

Nyårskramar!