måndag 13 oktober 2008

Oktober

Jag måste komma ihåg det här! Jag måste minnas att oktober är en god månad, lynnig, sinnlig och kreativ! Jag måste komma ihåg att oktober är värd att längta efter och sakna.

Vår citrontimjan doftar fortfarande. Lönnarna och björkarna brinner i gult och släpper sina lövgnistor över hela gården, över frodigt gräs och små vilsekomna rosa blommor jag inte vet namnet på.

Jag har andats frisk luft, ätit smörstekta höstkantareller och lyssnat på Björn Isfält den här helgen. Sörjer honom lite fortfarande, men är glad över den salighetsmusik han gjort.

Det är oktober, och vi har hittat tapeten vi vill ha i salen!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det underligt - man går och gruvar sej och tror att oktober är en svart och bottenlös månad, och så är den ljuvlig! Varje år blir oktober en färgsprakande överraskning, åtminstone för mej.

Isabella sa...

För mig också! Byggarn brukar gruva sig för november. Men kanske den också blir en glad överraskning.

Anonym sa...

Jag har också tänkt mycket på oktober på sistone. Tänker att jag inte kan minnas att månaden varit så vacker förut.

Isabella sa...

Ja, det är nåt extra med det här årets oktober.

Anonym sa...

Det är nå´t speciellt med varje stund hela tiden :) Det gäller bara att ha dedär ögonen och blodet öppet för att ta in det och hinna notera det i livsbruset :)

Isabella sa...

Ja, det gäller att vara mottaglig. Stilla sig lite ibland. :-)