måndag 22 september 2008

Svärmor

När svärmor kliver över tröskeln till vårt hus och ropar "Ho-ho!" blir jag genuint glad. Aldrig skulle hon snegla kritiskt på våra dammråttor, klädhögar och disktravar. En skål med plommon lämnar hon på köksbordet. En plastkasse med potatis sätter hon i kylskåpet.

Ordet svärmor är för mig ett ord som andas trygghet, tolerans, livsglädje och villkorslös kärlek. Inte konstigt att Byggarn blev som han blev!

Grattis på födelsedagen svärmor! Jag skålar för dig i Stockholm!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken lycka att ha en så underbar svärmor! Tyvärr har det inte varit lika lyckat för mig :D. Men allt går över.
Fick du lite rönnbär och nypon in i ditt hus?

HM

Anonym sa...

Kärlek!

Isabella sa...

HM: Ja, man kan inte önska en bättre svärmor. Vad synd att du inte haft samma tur. Ja, Byggarn och Felli hämtade rönnbär och nypon åt mig. :-)

Matti: Rätt ord för henne!