torsdag 18 september 2008

Farten ökar

Börjar kika efter rastplatserna. Det har blivit allt längre avstånd emellan. Snart måste jag grabba tag i någon förbisusande lyktstolpe. Eller ännu hellre ett träd.

Ulvdöttrarnas spelningar närmar sig. Den på Hovet om en vecka har Programbolaget skickat ett minutschema, eller snarare ett sekundschema för. Det blir i alla fall med lucka i scengolvet, kyld rök och fyra bildskärmar. Med femtusen människor i publiken blir detta vår största spelning någonsin. Ett orosmoment: Syster E är DUNDERFÖRKYLD!

Blev inkallad till rektorn på skolan idag. Det finns önskemål om fler skräddarsydda kurser. Jag tackade ja, trots att de ska förläggas på litteraturdagarnas sida om årsskiftet.

Höstens alla födelsedagar hopar sig. Idag var vi till Byggarns mormor som fyller nittiotvå. Livets mening. Sedan följer svärmor, Mellanpojken, Byggarn, min pappa och Felli, som pärlor på ett pärlband. Jag har så många pärlor omkring mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är själv en pärla!

Isabella sa...

Tack men... vem är du?