lördag 7 juni 2008

Skriva böcker


Jag läste i dagens tidning om en åttaårig flicka som skrev egna böcker. Det gjorde jag också när jag var liten. Jag skrev, ritade, stansade ihop och visade upp för världen och var alltid nöjd med resultatet. Självkritiken kom senare.

Felli är den enda av våra barn som ärvt mitt skrivbehov. Hon älskar att skriva dagbok och böcker. Men när jag frågar om hon vill bli författare när hon blir stor säger hon: "Skriva ska jag nog, men jag ska jobba som veterinär".

Med tillstånd från författaren Felli visar jag här upp två av hennes verk.

4 kommentarer:

Edit sa...

Så underbart fina böcker hon gjort! Roligt att ditt skrivande går i arv. Jag skrev också tidningar och böcker då jag var liten, och hoppas att jag snart ska få börja läsa sådana som följande generation producerat. :)

Isabella sa...

Tidningar gjorde jag också, tillsammans med kompisar! Vi skrev artiklar och kåserier, gjorde pysselsidor och korsord. Måste fråga mamma om hon sparat nåt av allt jag gjort.

Anonym sa...

Jättefint! Jag gjorde också sådana små böcker, det var en fantastisk grej att göra. Kanske skulle ta upp den sysslan igen!

Isabella sa...

Ja, visst vore det kul att göra det nu i vuxen ålder. Fast man kanske tappat det där speciella greppet med det okritiska/öppna tänkandet...