fredag 6 juni 2008

Skolavslutning

Felli och jag. De enda med flytväst.

Min pappa och Byggarns pappa. De diskuterar hur man behåller figuren. "Situps", säger svärfar. "Mindre mat", säger pappa.

Mellanpojken, jag, Felli, Byggarn (brer smörgås), svärmor (har vatten i Koskenkorva-flaskan) och svärfar.

Pappa filosoferar och pratar om livets väsentligheter. Men hans vackra verbala bilder krackelerar när hans mobiltelefon ringer. Gång på gång.

Egentligen borde Byggarn och jag vara på cocktailmottagning på Sveriges generalkonsulat. I hatt och slips. Men vi grattar Sverige härifrån i stället. Grattis Sverige!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att er utflykt var tusen gånger mer värd än vilket cocktailparty som helst :)) Vilka vackra bilder!

Isabella sa...

Det tror jag också. :-) Man måste våga prioritera livskvalitet.